Η Motor Oil υπερβαίνει τον κλάδο διύλισης και διευρύνεται
Share
Η χθεσινή έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΜΟΗ, κατά την οποία εγκρίθηκε η συμφωνία για την εξαγορά της εταιρείας trading και διαχείρισης κινδύνου Tallon καθώς και οι αλλαγές στο καταστατικό και τον εταιρικό σκοπό, έδωσε την ευκαιρία στη διοίκηση να δώσει το περίγραμμα των πρόσφατων επιχειρηματικών κινήσεων του ομίλου, οι οποίες κατά τα φαινόμενα θα έχουν και συνέχεια.
Καταρχάς σε σχέση με την Tallon, ο όμιλος ο οποίος δραστηριοποιείται σε μια αγορά με μεγάλη μεταβλητότητα και έκθεση σε ρίσκα, αναζητούσε εδώ και καιρό λύσεις στο κομμάτι της αντιστάθμισης κινδύνου, όχι μόνο ως προς την τιμή του αργού αλλά και ως προς άλλες αγορές όπως πχ το χρηματιστήριο των ρύπων. Σημειώνεται ότι η ΜΟΗ είχε αποκτήσει σύστημα αποτύπωσης όλων των αγορών της, οπότε η κίνηση εξαγοράς της Tallon ήταν το λογικό επόμενο βήμα. Μάλιστα όπως αποκάλυψε η διοίκηση, είχε διαμηνύσει εδώ και καιρό στην αγορά ότι βρίσκεται σε αναζήτηση συνεργασίας στο κομμάτι της διαχείρισης κινδύνου. Ως προς την εξαγορά της Tallon, η ΜΟΗ θα αποκτήσει το 38%, ο κ. Γ. Βαρδινογιάννης 38% ενώ το υπόλοιπο μερίδιο θα παραμείνει στον νυν ιδιοκτήτη.
Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές του εταιρικού σκοπού, όπως τονίστηκε στους μετόχους, ο όμιλος με τις κινήσεις που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα, δηλώνει την πρόθεσή του να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που δημιουργούνται από την κρίση στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό χθες εγκρίθηκαν οι αλλαγές στον εταιρικό σκοπό, με τη ΜΟΗ να υπερβαίνει πλέον τον κλάδο της διύλισης και να συμπεριλαμβάνει μια σειρά από δραστηριότητες που ξεκινούν από τα logistics και την πράσινη ενέργειας και φτάνουν μέχρι τον χρηματοοικονομικό τομέα ακόμη και την αειοφόρο ανάπτυξη, την πράσινη οικονομία, τον τομέα των απορριμμάτων ακόμη και την κοινωνική προσφορά.
Ακόμη και η απόφασή μας να αποκαταστήσουμε το Λύρειο ίδρυμα, θα μπορούσε να δημιουργήσει ζήτημα ότι δεν εντάσσεται μέσα στους εταιρικούς μας σκοπούς, ανέφερε χαρακτηριστικά η διοίκηση, η οποία έκανε ειδική μνεία σε τρεις κλάδους: logistics, ενέργεια, χρηματοοικονομικά.
Στο κομμάτι των logistics, ήδη η ΜΟΗ έχει αποκτήσει τις αποθήκες της Revoil στην Καβάλα, απέκτησε την έκταση της πρώην Σουλφούρ, στους Αγίους Θεοδώρους δίπλα στο διυλιστήριο, απέκτησε ένα μικρό λιμάνι επίσης πλησίον του διυλιστηρίου, ενώ υπέγραψε με τον ΟΣΕ και τη σύνδεση του διυλιστηρίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο αποκτώντας πρόσβαση προς τη Β. Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
Στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου, η δραστηριοποίηση της ΜΟΗ αποτελεί μια απόφαση που υπαγορεύεται από τις εξελίξεις στην αγορά, αφού πρόκειται για δραστηριότητες ανταγωνιστικές προς το πετρέλαιο: για παράδειγμα στη θέρμανση αρκετά νοικοκυριά αντικαθιστούν το πετρέλαιο θέρμανσης με φυσικό αέριο ή κλιματισμό. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η εξαγορά της εταιρείας NRG, η οποία πλέον πορεύεται κάτω από την ομπρέλα του ομίλου.
Στα χρηματοοικονομικά, αν και δεν αναφέρθηκε επισήμως η IBG, στις σχετικές ερωτήσεις των μετόχων η διοίκηση παρέπεμψε στις πληροφορίες που έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας από την πλευρά του εκκαθαριστή στην Κύπρο. Ωστόσο ως γενικό περίγραμμα η διοίκηση σημείωσε τις συνέργειες που δημιουργούνται με το τεράστιο δίκτυο και το 1,2 εκ. loyalty cards που διαθέτουν οι εταιρείες του ομίλου (Coral, AVIN). Στο δίκτυό μας οι συναλλαγές γίνονται με POS, άρα όπου υπάρχουν συνέργειες είναι στην ευρύτερη στρατηγική μας να τις εκμεταλλευτούμε, κατέληξε η διοίκηση, αφήνοντας να εννοηθεί ότι σε εύθετο χρόνο και όταν ωριμάσουν οι συνθήκες θα εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που της δίνει η ενδεχόμενη απόκτηση της άδειας.
Πηγή: capital.gr