Ένας στους 10 δικαιούχους δεν έχει πληρωθεί ακόμη το Κοινωνικό μέρισμα, αν και η αίτησή του έχει εγκρίθηκε (περί τις 150.000 από 1,5 εκατομμύριαεγκεκριμένες αιτήσεις), και αυτό γιατί τα 34 εκατομμύρια που έχουν περισσέψει από τα 710 εκατομμύρια συνολικά που προβλέφθηκαν δεν φτάνουν!
Ωστόσο, στο οικονομικό επιτελείο αναφέρουν ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να μην πληρωθούν όλοι οι δικαιούχοι», απλώς αφήνουν τις ημέρες να περάσουν «για να κάνουν ταμείο» στις 21 Δεκεμβρίου, και τότε να συμπληρώσουν το ποσό που λείπει και να γίνουν όλες οι πληρωμές.
Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Οικονομικών καλεί τους δικαιούχους που αποκλείστηκαν για τον οποιονδήποτε λόγο, να προχωρήσουν οι ίδιοι στις απαραίτητες διορθώσεις στο ΙΒΑΝ τους. Και αυτό γιατί, όσοι δήλωσαν αριθμό λογαριασμού που δεν έχει σαν δικαιούχο τον υπεύθυνο του νοικοκυριού που κάνει την αίτηση, δεν πρόκειται να πληρωθούν, παρά μόνον αν:
(α) σπεύσουν να ακυρώσουν την αίτηση και να δηλώσουν ΙΒΑΝ λογαριασμού που ανήκει στο όνομά τους ή, αλλιώς,
(β) να σπεύσουν στην τράπεζα και να μπουν συνδικαιούχοι στον λογαριασμό που ήδη δήλωσαν –προφανώς όμως είναι προτιμότερη η α΄ επιλογή.
Για την πίστωση του Κοινωνικού Μερίσματος θα πρέπει ο λογαριασμός ΙΒΑΝ που δηλώθηκε στην εφαρμογή να ανήκει στον δικαιούχο του Κοινωνικού Μερίσματος. Πιστώσεις σε δηλωθέντες στην εφαρμογή λογαριασμούς ΙΒΑΝ για τους οποίους δεν μπορεί να γίνει από την τράπεζα ταυτοποίηση του ΑΦΜ του δικαιούχου του Κοινωνικού Μερίσματος δεν πραγματοποιούνται. Προκειμένου η μη πληρωμή εξαιτίας αδυναμίας ταυτοποίησης, σας προτρέπουμε:
(α) να ακυρώσετε την αίτηση και να προβείτε σε «Επαναξιολόγηση». Στη νέα αίτηση πρέπει να δηλώσετε στην εφαρμογή λογαριασμό ΙΒΑΝ στον οποίο είστε δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι
(β) να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία του ΑΦΜ σας στην τράπεζα που συνεργάζεστε προσκομίζοντας το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος.
Λάθη του Υπουργείου Οικονομικών απέκλεισαν άδικα τους φτωχούς
Το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι δεν «εξαφάνισε» κατά λάθος δικαιούχους που φέρονται σαν να μην ζούσαν στην χώρα και να μην έχουν κάνει φορολογική δήλωση κατά την τελευταία 5ετία. Η χθεσινή ανακοίνωση αναφέρει ότι έλεγξε όλες τις δηλώσεις ολόκληρης της 5ετίας και, όσοι αποκλείστηκαν από την πληρωμή της 14ης Δεκεμβρίου, δεν εμφανίζονταν πουθενά με τον ΑΦΜ ή τον ΑΜΚΑ τους.
Ωστόσο, ως το 2014 τουλάχιστον (δηλώσεις 2015) όσοι δεν είχαν εισόδημα ή ακίνητη περιουσία δεν υποχρεούντο να υποβάλουν φορολογική δήλωση. Αυτομάτως αυτοί δεν εμφανίζουν 5 δηλώσεις Ε1 στη χώρα μας, αλλά λιγότερες. Πολλοί μάλιστα, μέσα στην εξαθλίωση που έζησαν και μετά το 2015, δεν αντελήφθησαν ίσως ότι έπρεπε να υποβάλουν Ε1 τα επόμενα χρόνια.
Σε σπάνιες περιπτώσεις (κυρίως διαζευγμένες γυναίκες) εμφανίζονται ξαφνικά σαν να έχουν διπλό ΑΜΚΑ, όπως και όταν ο ΕΦΚΑ είχε «εξαφανίσει» επί μήνες ασφαλισμένους των παλαιών ασφαλιστικών Ταμείων.
Παράλληλα, η υπουργική απόφαση Τσακαλώτου-Αχτσιόγλου θέτει σαν κριτήριο το ύψος των τραπεζικών καταθέσεων. Τις υπολογίζει όμως «τεκμαρτά» μέσω των τόκων και χρησιμοποιώντας ένα μεστοσταθμικό επιτόκιο αναφοράς.
Στην πράξη, ο οποιοσδήποτε μπορεί να είχε ένα κάπως υψηλότερο προνομιακό επιτόκιο που κάποιες τράπεζες προσέφεραν (πχ 0,3% για προθεσμιακή ή για άνοιγμα λογαριασμού μέσω ebanking αντί στο κατάστημα) και άρα το πραγματικό ποσό κατάθεσης να ήταν μικρότερο από αυτό που υπολογίζει το υπουργείο Οικονομικών.
Τα μικρά λάθη που οδηγούν στην απόρριψη της αίτησης
Σύμφωνα με την ΗΔΙΚΑ, όσες αιτήσεις είχαν διαφορετικό δικαιούχο, αλλά ίδιο IBAN πάνω από τρεις φορές έχουν απορριφθεί. Παράλληλα, αιτήσεις με εμπλοκή στον έλεγχο ΙΒΑΝ- ΑΦΜ (συνδικαιούχοι) δεν έχουν ακυρωθεί αλλά έχουν μεταφερθεί για την επόμενη πληρωμή (144.000 αιτήσεις).
Η αίτηση παρά την εμπλοκή παραμένει έγκυρη οπότε θα πρέπει να διορθωθεί ή να προστεθεί IBAN συνδικαιούχου. Όσοι απορρίφθηκαν από το κοινωνικό μέρισμα, λόγω του ότι εντοπίστηκαν από το σύστημα ότι οι δικαιούχοι δεν ήταν κάτοικοι Ελλάδας τα τελευταία πέντε χρόνια, θα πρέπει να ξανακάνουν αίτηση.
Προσοχή χρειάζεται ώστε να συμπληρωθούν σωστά ο ΙΒΑΝ, το email και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου. Πρέπει να επισημανθεί πως σύμφωνα με τις οδηγίες εάν εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα τα στοιχεία ο αιτών θα πρέπει να απευθύνεται στους παρακάτω φορείς:
1. ΚΕΠ: εάν το πρόβλημα αφορά στον ΑΜΚΑ
2. ΕΦΚΑ: εάν το πρόβλημα συνδέεται με τον χρόνο ασφάλισης
3. ΟΑΕΔ: εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ανεργίας
Πηγή: cnn.gr