Οι υπογράφοντες τις επιστολές τονίζουν ότι με την μετατροπή τους σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, οι επιπτώσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς θα είναι ολέθριες και μεταξύ των οποίων ότι:
Στην Αναφορά του ο κ. Ψυχογιός επισημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός κλάδος έχει καταθέσει προτάσεις για την λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων σε ένα προοδευτικό και σύγχρονο πλαίσιο. Δυστυχώς όμως, στο συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο δεν προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα, η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, διαστρεβλώνεται το νόημα της πειραματικής εκπαίδευσης και συγχωνεύεται στο ίδιο πλαίσιο με τα Πρότυπα σχολεία των “λίγων και εκλεκτών”.
Χωρίς καμία ενημέρωση και με αυθαίρετα επιχειρήματα όπως ισχυρίζονται και οι εκπαιδευτικοί στις επιστολές τους, προωθούνται πολιτικές που αντί να αναβαθμίζουν συνολικά το δημόσιο σχολείο, αποσκοπούν στη δημιουργία δικτύου σχολείων ελίτ με τη λογική της «αριστείας» και αποτέλεσμα την διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Με τη συνεχήκαι αντιδραστική αξιολόγηση που στο παρελθόν είχε οδηγήσει και σε απολύσεις, την απώλεια οργανικών θέσεωνεκπαιδευτικών οι οποίοι (κάποιοι μάλιστα λίγο πριν συνταξιοδοτηθούν) μπορεί να γίνουν «περιπλανώμενοι» και τελικά με αρκετούς μαθητές να αναγκάζονται να μετακινηθούν σε σχολεία μακριά από το σπίτι τους με δυσανάλογη επιβάρυνση των οικογενειών και δυσκολία στην καθημερινότητα των μαθητών.
Ως εκ τούτου, ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ζήτησε άμεσες ενέργειες ώστε να μην μετατραπούν τα σχολεία σε πειραματικά και ενημέρωση από τον αρμόδιο Υπουργό επί των αντιδράσεων και των ζητημάτων που θέτει σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα του Νομού.